דודי שמש

דודי שמש שוב אין מים חמים, "אבל הייתה שמש חזקה היום" אני אומר לאשתי שתחייה, "אמרת כמה פעמים שתעלה על הגג ותבדוק אם דוד השמש תקין, אני מבינה שיש לך ידיים שמאליות" אמרה ולא הוסיפה. עד כאן אמרתי לעצמי, אני חייב לעלות על הגג ולהציל את הכבוד האבוד שלי כשזה נוגע לתיקון דודי שמש. אני אומנם לא טכנאי דודי שמש אבל ידיים שמאליות אין לי. החלטתי להוכיח לה שגם אני יכול לתקן דודי שמש.

דודי שמש – איך הם עובדים?

לפני כן נכנסתי למחשב וחיפשתי מידע על דודי שמש, כדי להבין איך היצור הזה פועל, דודי שמש מורכבים ממיכל מים בצורה גלילית העשוי מפלדה עמידה בפני לחץ מים כשבין גליל הפח למים יש בידוד שעשוי מחומר פוליאוריתן מוקצף, מה זה אני לא יודע, אני רק יודע שזה כמו תרמוס ששמים מים חמים והוא שומר את החום, בנוסף דוד שמש מורכב מקולטים בצורת מלבן שעשויים ממתכת ודופן אחת מזכוכית שתפקידם לקלוט קרני שמש חמים וזאת כדי לחמם את המים על ידי צינורות שמעבירים את המים החמים לתוך דוד השמש ומשם דרך צנרת אל הצינורות בבית. אתה הבנת את זה ברוך? פשוט יש דוד שמש, יש מים, יש צנרת וצריך שמש!!! הא, יש גם פלאנג, פלאנג זה מאיץ חום בעברית, זה גוף חימום חשמלי שמשמש לחימום מים כאשר השמש שלנו לא מספיק חמה לחימום  אבל המינוס שלו לצד היתרונות, זה שהוא יוצר אבנית. האבנית יוצרת קצר חשמלי וירידה בתפוקת המים. זה כל הסיפור של דוד שמש, עכשיו אחרי שהבנתי, בוא נראה מה אני צריך לעשות כדי שיהיו לי מים חמים.

תיקון דודי שמש

עליתי לגג ראיתי שיש דודי שמש, יש קולטים, יש צנרת, עכשיו בוא נבין איזה תקלות יכולות לגרום לזה שאין לי מים חמים, אני מבין שתפקיד קולטי השמש הוא לקלוט את השמש לכן חשוב שיהיו חשופים לשמש ולכן ניקיתי אותם: הורדתי אבק ועלים ועל הדרך גם ניקיתי את הדוד. אישתי שתחייה עשתה ממני גם מנקה דודי שמש.

הבעיה השניה שחשבתי לעצמי, שאולי דורשת תיקון דודי שמש היא שייתכן שהצנרת חסומה מאבנית ולכן היא לא מעבירה את המים החמים מהדוד לצנרת, דרך אגב, אבנית מורכבת ממלח שנוצר מפעולת החימום של המים. זה כבר יותר מדי בשבילי אני יודע לנקות אבנית מקומקום אבל לא מתוך דודי שמש, החלטתי לרדת לבדוק אם יש בבית מים חמים או שאני אצטרך להזמין טכנאי דודי שמש ולהיפרד מחמש מאות שקל בערך.

דודי שמש


דודי שמש – השבת הכבוד האבוד

לשמחתי היו מים חמים, ישר צעקתי לאשתי שתחייה שזה עם הידים השמאליות, הצליח לתקן את דוד השמש ומה בסך הכול עשיתי? ניקיתי רק את קולטי השמש! אז לפני שמזמינים טכנאי דודי שמש, תעלו לכמה דקות לגג, נקו את הקולטים ותתפללו שאין אבנית בתוך דוד השמש, הפלאנצ תקין, ושיש סבון. אחרת כנראה יש אבנית וזה יחייב אתכם להזמין טכנאי דודי שמש.